Warianty reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna nazywana jest z języka angielskiego outdoor albo reklamą uliczną.
Outdoor oznacza reklamę, która eksponowana jest na zewnątrz na specjalnie do tego określonych nośnikach reklamy: billboardach, filarach ogłoszeniowych, nośnikach zamontowanych na wiatach przystankowych lub kioskach, tablicach elektronicznych czy też telebimach.

Druk

Autor: Peter Kofler
Źródło: http://www.flickr.com
Reklamy outdoorowe przynależą do technik marketingu niestandardowego czy też marketingu partyzanckiego. Przykładem takowej reklamy może być opakowanie domku albo reklama wielkoformatowa z wykorzystaniem trójwymiarowych form.
rodzaje reklam zewnętrznych: billboardy Wrocław to popularne wielkoformatowe tablice przeznaczone do prezentacji plakatów reklamowych. W większości wypadków lokowane są przy drogach poza obszarami zabudowanymi. Billboard nierzadko jest podświetlony dla zapewnienia właściwej widzialności plakatu nocą. Citylight – jest to reklamowy panel o wymiarach 1,20 × 1,80 m. Reklamowy plakat zawieszany jest za szybą i podświetlany. Citylight montowane bywają na przystankowych wiatach, latarniach lub jest reklamą wolnostojącą. Reklama pneumatyczna – to dmuchana reklama, ma mobilny pneumatyczny nośnik reklamy zewnętrznej. Jest prędka w montażu jak też bezproblemowa w przewozie, a do tego efektownie się prezentuje. Wykorzystywana jest na plenerowych imprezach. Reklama wielkoformatowa – tego typu reklamy (http://www.ideamo.pl/) posiadają powierzchnię powyżej 100 m². Na ogół są instalowane na murach budynków albo na rusztowaniu w czasie remontu domu.

Reklamy wielkoformatowe wykonane są z winylowej siatki backlight, jaka przepuszcza światło bądź z pełnego winylu frontlight, jaki nie przepuszcza światła. Wielkoformatowa reklama może też mieć formę reklamy wolnostojącej.